Тема.

Запрошуємо до світу етики 

Мета:

пояснити, для чого потрібно вивчати етику; визначити
зміст ключових понять уроку; розібрати етикетні пра-
вила знайомства; схарактеризувати взаємозв'язок між
етикою і духовним світом людини.

Обладнання:

підручник «Етика. 5 клас», учнівський і робочий зоши-
ти, умовний мікрофон, аудіозапис увертюри до філь-
му «Діти капітана Гранта» (І. Дунаєвський), репродук-
ція фрески Рафаеля «Афінська школа».

Епіграф:

«Виховання — у щасті прикраса, а в нещасті притулок»
(Демокріт, давньогрецький філософ).

Вислови:

«Властивість доброчесності полягає, швидше, в то-
му, щоб робити добро, а не приймати його, і в тому,
щоб здійснювати прекрасні вчинки, а не здійснювати
ганебних» (Аристотель, давньогрецький філософ).

«З усіх створінь найпрекрасніше — людина, яка отри-
мала прекрасне виховання» (Епіктет, давньогрецький
філософ).

Ключові
поняття:

етикет, етикетка, етика, мораль, доброчесність, «золо-
те» правило етики.

Тип уроку:

інтегрований.



Структура уроку

  1. Вступна частина.

  1. Вітання.

  2. Мотивація навчальної діяльності.

  3. Представлення теми уроку й очікуваних навчальних резуль-
    татів.

  1. Основна частина.

  1. Що таке етика? Співвідношення понять «етика» і «мораль».

  2. Поняття «етикет», «етикетка», «золоте» правило етики.

  3. Правила етикету при знайомстві.

  4. Як пов'язані етика й духовний світ людини? Поняття «чесно-
    та».

  1. Завершальна частина.

Висновки.

  1. Домашнє завдання.

  2. Доповнення до уроку.